marți, 27 aprilie 2010

Munca ta, parte a închinării

1. Munca ta este parte a planului lui Dumnezeu

Efeseni 2:10 „Căci noi suntem lucrarea Lui, şi am fost zidiţi în Hristos Isus pentru faptele bune, pe care le-a pregătit Dumnezeu mai dinainte, ca să umblăm în ele.”
Munca ta poate fi un act al închinării. Nu contează ce faci, niciodată nu este o simplă slujbă dacă eşti credincios. Asta pentru că Dumnezeu te-a înzestrat cu talente şi daruri pe care vrea să le folosească pentru gloria Sa.
Eşti făcut la comandă. Nu e nimeni ca tine în întreaga lume. Şi darurile tale, abilităţile, talentele, chiar interesele pe care le ai au fost genetic codificate în tine de Dumnezeu. Dumnezeu le-a făcut cu o misiune specifică în minte şi El vrea să folosească aceste daruri în munca ta.
Biblia spune că eşti manopera lui Dumnezeu. Cuvântul grecesc folosit pentru manoperă este Poema. Deci eşti poemul lui Dumnezeu! Eşti lucrarea lui Dumnezeu de artă. Eşti capodopera lui Dumnezeu. Munca ta este parte din planul lui Dumnezeu pentru viaţa ta şi de aceea, în timp ce lucrezi, te închini lui Dumnezeu.

2. Este munca ta nepotrivită pentru darurile tale?

1 Corinteni 7:17 „Încolo, fiecare să rămână în starea în care l-a aşezat Domnul, şi în care l-a chemat Dumnezeu. Aceasta este rânduiala pe care am aşezat-o în toate Bisericile.”
Dumnezeu nu se aşteaptă să-L glorifici cu darurile pe care nu le ai. Dar El se aşteaptă ca tu să-L glorifici cu darurile pe care le ai.
Pentru a îndeplini voia lui Dumnezeu pentru viaţa ta, ai nevoie de un serviciu care exprimă ceea ce Dumnezeu te-a făcut să fii. Dacă te afli într-un loc de muncă ce nu-ţi foloseşte interesele şi abilităţile date de Dumnezeu, atunci trebuie să te rogi ca să afli dacă nu cumva eşti într-un loc de muncă greşit.
Aceasta este o chestiune serioasă şi este o problemă spirituală. Este mult mai important decât ai putea crede că este - pentru că Dumnezeu ţi-a dat darurile, talentele şi abilităţile şi într-o zi El va spune: "Ce ai făcut cu ele?" Şi vrei să spui: "Păi, am petrecut viaţa mea la un loc de muncă unde nu le-am folosit"?
Acum, ştiu că acest lucru ridică unele întrebări, poate spuneţi, "Rick, dacă în cazul meu locul de muncă actual nu exprimă darurile mele?" Ca pentru cineva angajat să primească împlinirea în viaţă, să trăiască pentru scopul pe care Dumnezeu îl are pentru el(ea), eu vă îndemn spre acest lucru: Dacă eşti într-un loc de muncă ce nu se potriveşte cu darurile, interesele şi abilităţile date de Dumnezeu pentru tine, atunci gândeşte-te serios să ieşi din el şi să mergi într-un loc în care Dumnezeu te-a chemat să fii prin însăşi natura a cine eşti.
Este o problemă foarte importantă pentru viaţa ta spirituală: intră în ceea ce Dumnezeu te-a făcut să fii. Primul pas trebuie să fie o auto-evaluare. Trebuie să te întrebi: "Ce m-a făcut Dumnezeu să fiu?” Şi, aşa cum spune Biblia, încearcă să ai o estimare normală a capacităţii tale prin lumina credinţei pe care ţi-a dat-o Dumnezeu. („Prin harul, care mi-a fost dat, eu spun fiecăruia dintre voi, să nu aibă despre sine o părere mai înaltă decât se cuvine; ci să aibă simţiri cumpătate despre sine, potrivit cu măsura de credinţă, pe care a împărţit-o Dumnezeu fiecăruia.” Romani 12:03) În cursul acestei evaluări, veţi descoperi chiar că te afli în locul de muncă în care Dumnezeu vrea ca tu să fii şi îţi poţi dezvolta o nouă atitudine faţă de munca ta.
„…eu spun fiecăruia dintre voi, să nu aibă despre sine o părere mai înaltă decât se cuvine; ci să aibă simţiri cumpătate despre sine…”. Roagă-te pentru asta. Eşti într-un loc de muncă ce nu se potriveşte cu ceea ce Dumnezeu a făcut ca tu să fii, sau eşti exact acolo unde Dumnezeu vrea să fii?

3. Chiar şi o muncă lumească poate fi o jertfă lui Dumnezeu

Psalmii 90:17 „Fie peste noi bunăvoinţa Domnului Dumnezeului nostru! Şi întăreşte lucrarea mâinilor noastre, da, întăreşte lucrarea mâinilor noastre!”
Dumnezeu stabileşte lucrarea mâinilor noastre oferindu-ne daruri care vor face o diferenţă în vieţile altora. Succesul este ceva ce Dumnezeu a vrut ca tu să ai. Isus a spus: „Eu am venit ca oile să aibă viaţă, şi s-o aibă din belşug.” (Ioan 10:10)
Ai putea gândi: Ei bine, Rick, ce e de făcut dacă munca pe care trebuie să o fac nu exprimă darurile mele, ci doar trebuie să fie făcută?
Orice gospodină ştie exact despre ce vorbesc. Aş vrea să vă spun că fiecare loc de muncă, chiar şi unul potrivit pentru tine, are părţi lumeşti. Fiecare post are unele părţi care nu-ţi vor plăcea, dar te poţi încă închina lui Dumnezeu, prin acele părţi ale muncii.
Şi aş sugera să adopţi această atitudine: "Poate acest post în care sunt în acest moment este doar o etapă din viaţa mea şi eu n-am de gând să fiu aici tot restul vieţii mele. Dar aici sunt acum. Prin urmare, mă voi închina lui Dumnezeu chiar acum.” Apostolul Pavel spune:"Deci, fie că mâncaţi, fie că beţi, fie că faceţi altceva: să faceţi totul pentru slava lui Dumnezeu" (1 Corinteni 10:31)
Fie peste noi bunăvoinţa Domnului Dumnezeului nostru!

4. Dumnezeu este interesat în munca pe care o desfăşori

Efeseni 1: 11,12 „În El am fost făcuţi şi moştenitori, fiind rânduiţi mai dinainte, după hotărârea Aceluia, care face toate după sfatul voii Sale, ca să slujim de laudă slavei Sale, noi, care mai dinainte am nădăjduit în Hristos.”
Mulţi creştini nu fac legătura dintre duminică şi luni. Ei compartimentează viaţa lor. Ei cred: „Bine, am o viaţă spirituală şi am o viaţă seculară. Viaţa mea spirituală este atunci când citesc Biblia, atunci când mă rog, când mă duc la biserică, fac lucruri bune pentru ceilalţi. Asta e viaţa mea spirituală.”
Şi s-au limitat la un singur sector. Deci, ei cred că viaţa se poate împărţi în sectoare: „Aceasta este viaţa mea seculară. Asta e munca mea, slujba mea, cariera mea, deciziile mele de afaceri, finanţele mele, planul meu de pensii; toate aceste lucruri sunt seculare (laice) în viaţa mea.”
Dumnezeu spune: "Nu, este greşit.. Toată viaţa e spirituală!"
Cuvântul laic nu există în Biblie. Totul contează la Dumnezeu: totul în viaţa ta este important pentru Dumnezeu. Dumnezeu este la fel de interesat în activitatea ta ca şi cum este în rugăciunile tale. De fapt, aş sugera că El ar putea fi mai interesat de locul de muncă, deoarece îţi petreci mai mult timp la lucru decât în rugăciune.
De fapt, relaţia ta cu Hristos este ca o căsătorie. Căsătoria este o relaţie cu normă întreagă şi aşa este relaţia ta cu Hristos. Ce crezi că s-ar întâmpla dacă aş veni la soţia mea şi aş spune: "Dragă, am de gând să mă ocup de căsnicie numai atunci când sunt acasă"
Totul în viaţă este important pentru Dumnezeu. Şi nu poţi separa creştinismul tău de munca ta - la fel cum nu poţi separa creştinismul tău de viaţa ta.

5. Lasă iubirea să motiveze munca ta

1 Corinteni 16:14 „Tot ce faceţi, să fie făcut cu dragoste!”
Pavel a spus : Tot ce faceţi, să fie făcut cu dragoste!
El nu spune o parte din munca ta, ci toată munca ta. El spune, de asemenea, „indiferent de ceea ce fac, eu sunt în stare de faliment fără dragoste." (1 Cor. 13:3)
Ideea este că orice loc de muncă poate fi transformat într-un loc de închinare atunci când este construit pe modelul dragostei lui Hristos, iar acea dragostea este exprimată faţă de colegi, faţă de clienţi. Maica Tereza a spus: "Nu ceea ce faci contează atât de mult, ci cât de multă iubire ai pus acolo."
Gândeşte-te la asta - Două treimi din cuvântul carieră este grijă (engleză: career-carieră este apropiat de care-grijă). Ioan Rushcan a spus odată: "Când dragostea şi priceperea vin împreună, aşteaptă-te la o capodoperă."
Deci, vreau să te rogi o rugăciune în fiecare zi din această săptămână. Când te ridici pentru a merge la muncă, fie că este vorba de acasă sau la şcoală, în curte sau la un birou sau oriunde ai de lucru - vreau să te rogi: "Tată, astăzi vreau să mă închin prin munca mea. Vreau să-mi exprim darurile mele, vreau să o fac ca şi cum aş face-o pentru Tine şi vreau să o fac în dragoste."
„Vă îndemn dar, fraţilor, pentru îndurarea lui Dumnezeu, să aduceţi trupurile voastre ca o jertfă vie, sfântă, plăcută lui Dumnezeu: aceasta va fi din partea voastră o slujbă duhovnicească.” Romani 12:1

6. Munceşte pentru a-L mulţumi pe Dumnezeu, nu oamenii

Coloseni 3:23 „Orice faceţi, să faceţi din toată inima, ca pentru Domnul, nu ca pentru oameni.”
Apostolul Pavel ne învaţă ca noi trebuie să lucrăm ca pentru Domnul şi nu ca pentru oameni. El spune că nici o muncă nu este prea măruntă, nu există loc de muncă prea umil, nici o muncă nu este prea nesemnificativă atunci când ai motivaţia corectă şi perspectiva corectă. Ar trebui să gândim: fac asta pentru Dumnezeu; fac acest lucru ca pentru Domnul.
Acum, cum ştiu dacă fac lucrul meu pentru Domnul?
Două caracteristici vor apărea în atitudinea ta:
* Excelenţă - Dacă eu fac munca mea pentru Domnul şi nu doar pentru patron, atunci o voi face cu excelenţă. Asta înseamnă că voi face tot ce pot pentru că nu am nevoie de aprobare de la oricine, ci de la Dumnezeu.
* Entuziasm. - Fac munca mea cu entuziasm. Eu lucrez pentru Dumnezeu, de aceea, o fac cu o atitudine veselă. "În sârguinţă, fiţi fără preget. Fiţi plini de râvnă cu duhul. Slujiţi Domnului.” (Romani 12:11)
Când lucrezi cu toată inima ta, motivat de dragostea lui Hristos, munca ta va fi transformată într-un act de închinare pentru Dumnezeu.

http://profile.purposedriven.com/dailyhope/ Copyright © 2010 Rick Warren. All rights reserved. Used by permission.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu